Santander otwiera centra technologii w Warszawie i Maladze

W centrach będzie pracować około 1400 specjalistów ds. technologii, którzy będą wspierać cyfrową i biznesową transformację banku. Na nowo utworzonej stronie betechwithsantander.com Santander ogłosił już około 750 rekrutacji na te stanowiska.

Grupa Santander stworzyła nowe centra technologii w Warszawie i Maladze, jako wsparcie dla jednostek biznesowych. Łącznie będą zatrudniać około 1400 specjalistów z wykształceniem naukowym, technologicznym, inżynieryjnym i matematycznym („STEM”), którzy pomogą w cyfrowej i biznesowej transformacji banku.

Oba centra już działają i rozpoczęły rekrutację pracowników o różnych kompetencjach, którzy początkowo będą wspierać funkcje biznesowe jednostki Santander Corporate & Investment Banking (SCIB). Technologia odgrywa strategiczną rolę w działaniach banku ukierunkowanych na rozwój najlepszych produktów i usług dla klientów. W szczególności bank szuka ekspertów w następujących dziedzinach: platformy i interfejsy programowania aplikacji (API), przetwarzanie w chmurze, big data, sieci, rozwój, bezpieczeństwo i operacje (DevSecOps), sztuczna inteligencja (AI), rozwój oprogramowania, architektura korporacyjna oraz cyberbezpieczeństwo.

Jak mówi Dirk Marzluf, szef globalny ds. Technologii i Operacji w Grupie Santander: Technologia jest strategicznym czynnikiem napędzającym rozwój, zwłaszcza w bankowości, gdzie produkty i usługi dostępne w kanałach cyfrowych stanowią znaczną część naszej oferty — a trend ten rośnie. Doskonale zdajemy sobie sprawę z możliwości w zakresie rozwoju biznesu związanego ze zmieniającą się rolą technologii.

Nowe centra pozwolą na większą integrację rynków, na których działa Santander w ramach modelu operacyjnego One Europe. Malaga i Warszawa stały się prężnymi ośrodkami technologii i innowacji, przyciągającymi światowej klasy specjalistów i mogącymi zaoferować atrakcyjne warunki zamieszkania i pracy. Grupa ma już podobne centra w Bilbao i Walencji (które wspierają Openbank), Valladolid (Santander Consumer Finance), w Solares i Kantabrii.

Dzięki współpracy w ramach Grupy Santander tworzymy zespół ekspertów z międzynarodowym know-how. Wymieniamy się wiedzą, doświadczeniami, współpracujemy w modelu agile. Tworzymy tkankę nowoczesnej organizacji o globalnym zasięgu, która aktywnie uczestniczy w transformacji sektora bankowego. Cieszę się, że dzięki nowemu centrum technologicznemu w Polsce będziemy mogli jeszcze bardziej przyśpieszyć ten proces – komentuje Justyna Demkowicz-Dobrzańska, COO Santander CIB Polska, dyrektorka Centrum Technologicznego Santander CIB w Warszawie.

Ze względu na rosnące zapotrzebowanie na ekspertów ds. technologii na różnych rynkach (zwłaszcza w instytucjach finansowych), Santander opracował własną strategię pozyskiwania talentów w dziedzinie IT. W 2020 r. bank utworzył program o nazwie BeTech! with Santander, w ramach którego chce zatrudnić 1000 ekspertów IT w Hiszpanii i 3000 na całym świecie, dążąc do przekształcenia Santander w najlepszą otwartą platformę usług finansowych, z najnowocześniejszą technologią i najlepszymi ekspertami, by przyspieszyć cyfrową i technologiczną transformację. W grudniu bank uruchomił nową stronę internetową betechwithsantander.com, na której dostępne są wszystkie aktualne oferty pracy, z których wiele dotyczy dwóch nowych centrów technologii. Obecnie Grupa poszukuje 750 specjalistów.

– Nasze nowe zespoły w Maladze i w Warszawie staną się częścią największego projektu transformacyjnego w sektorze finansowym w skali globalnej. Projekt zakładający ciągły rozwój, stymulowany przez zróżnicowany zespół otwartych na nowości ekspertów technologicznych, silnie zmotywowanych i działających w nieustannie ewoluującym środowisku – powiedziała Alexandra Brandão, dyrektor HR Grupy Santander.

W 2019 r. Grupa Santander ogłosiła, że w ciągu najbliższych czterech lat zainwestuje 20 mld euro w cyfryzację i technologię. Bank przeniósł już 90% swojej infrastruktury do chmury. Niedawno Santander ogłosił, że uruchomi własne konfigurowalne oprogramowanie Gravity na potrzeby digitalizacji podstawowej działalności bankowej. Po raz pierwszy odsetek klientów banku korzystających z kanałów cyfrowych przekroczył próg 50%. Poza tym 56% całkowitej sprzedaży odbywa się poprzez stronę internetową lub w aplikacji mobilnej.