Auchan Retail Polska wdraża testowo elektroniczny system etykiet cenowych (ESL) pozwalający na automatyzację zmian cen produktów na półkach sklepowych w czasie rzeczywistym. Pozwoli też m.in. na optymalizację kosztów związanych z wymianą etykiet w tradycyjny sposób. Na początek testy systemu ruszyły w supermarkecie w Katowicach. Technologicznym partnerem projektu jest firma Hanshow.
Optymalizacja tego procesu ma na celu zapewnienie klientom zawsze aktualnej informacji o produkcie i jego cenie. System pozwala na zmianę nawet do 10 tys. cen w ciągu zaledwie godziny, w znaczący sposób optymalizując cały proces – eliminowane są koszty związane z wymianą etykiet papierowych, sprawdzaniem cen na półkach i usuwaniem błędów w cenach. Weryfikacja poprawności działania systemu zajmuje pracownikowi kontrolującemu określony obszar cen około 30 minut dziennie.
– Wprowadzenie elektronicznych etykiet cenowych w pierwszym z naszych sklepów spotkało się z bardzo dobrym odbiorem zarówno po stronie jego pracowników, jak i klientów. Ci pierwsi doceniają zwłaszcza znaczącą oszczędność czasu, który teraz mogą poświęcić na inne działania operacyjne w sklepie. Z kolei dla klientów liczy się gwarancja rzetelnej i aktualnej informacji, a to przekłada się na wzrost ich satysfakcji z dokonywanych zakupów – mówi Małgorzata Piekarska, dyrektor Klienta, Marki i Digitalizacji w Auchan Retail Polska.
– Elektroniczne cenówki to również wyraz naszej troski o środowisko naturalne, z uwagi na mniejsze zużycie energii i papieru, dlatego tym bardziej cieszy nas, że już wkrótce wprowadzimy ten system w kolejnych sklepach naszej sieci – liczymy, że spotka się z równie dobrym przyjęciem – dodaje.
Auchan podaje, że elektroniczny system etykiet cenowych (ESL) pozwala na zapewnienie bardzo wysokiej jakości informacji kierowanych przez sklep do jego klientów. Każda z etykiet połączona jest poprzez Wi-Fi z systemem zarządzania towarami Auchan, dzięki czemu wszystkie zmiany wprowadzane są w sposób automatyczny, praktycznie w czasie rzeczywistym. Umożliwia to np. łatwe zarządzanie promocjami w ciągu dnia i w określonych godzinach.
System elektronicznych etykiet cenowych wdrażany jest jako projekt pilotażowy w Auchan w Katowicach przy ul. Ligonia. W następnej kolejności pojawi się w hipermarkecie Auchan Katowice 3 Stawy oraz w supermarkecie Auchan przy ul. Sokołowskiej w Warszawie. Po zakończeniu fazy pilotażowej zostanie określony konkretny plan wdrożenia systemu w pozostałych lokalizacjach sieci Auchan.
Auchan Retail Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket.