Sieć opublikowała w październiku Deklarację Odpowiedzialności, w której przedstawia strategiczne założenia biznesowe poświęcone ekologii i trosce o zdrowie konsumentów
Jedna z bardziej popularnych burgerowni w kraju deklaruje m.in. korzystanie w dostawie wyłącznie z opakowań, które nadają się w 100% do recyclingu, pochodzą z odzysku bądź są w 100% biodegradowalne. Takie opakowania, obok pojemników wielokrotnego użytku, wykorzystywane są także w wewnętrznych procesach firmy. Marka chce być w tym aspekcie wzorem do naśladowania, dlatego takich samych praktyk oczekuje od kontrahentów.
Sieć dąży także do korzystania z usług lokalnych dostawców, co ma na celu skrócenie łańcucha logistycznego i jednocześnie redukcję śladu węglowego pozostawionego np. przez ciężarówki dostarczające do restauracji półprodukty. Ogranicza również korzystanie z energochłonnych urządzeń mroźniczych.
W restauracjach Bobby Burger już teraz wykorzystywane są wyłącznie naturalne produkty i przyprawy. Sieć nie korzysta z warzyw modyfikowanych genetycznie, konserwantów czy glutaminianu sodu. Co istotne dla wegan i wegetarian, w kotletach roślinnych nie jest wykorzystywane białko sojowe i gluten.
– Chcemy doświadczać przyrody w jej najlepszej odsłonie, dlatego dążymy do minimalizowania wpływu naszej działalności na środowisko naturalne. W Deklaracji Odpowiedzialności opowiadamy o realnych krokach, które stopniowo wdrażamy w trosce o zdrowie konsumentów i nasze otoczenie. Mamy nadzieję, że naszym śladem pójdą inne sieci i restauracje i wspólnie będziemy walczyć o bezpieczną przyszłość naszej planety – wyjaśnia Bogumił Jankiewicz, założyciel sieci Bobby Burger.
Bobby Burger jest inicjatorem projektu badawczego, którego zadaniem jest ograniczenie emisji metanu, zużycia wody i energii przy produkcji wołowiny. Aby jeszcze intensywniej wspierać środowisko, marka poszła krok dalej i tworzy również swoją własną farmę wertykalną w myśl założeń rolnictwa miejskiego, w której powstają zioła, warzywa liściaste i grzyby. Dzięki wykorzystaniu metody hydroponiki, możliwe jest zmniejszenie zużycia wody aż o 90% w porównaniu do tradycyjnej uprawy.
Bobby Burger to sieć polskich burgerowni, założonych w 2012 r. Obecnie pod logo Bobby Burger funkcjonuje 14 lokali własnościowych i 29 franczyzowe.