Mondelez International do 2030 r. wyda łącznie 1 mld dolarów na program zrównoważonej uprawy kakao Cocoa Life, który jest jednym z filarów działań ESG marki. Nowa transza finansowania w wysokości 600 mln dol. pozwoli na wprowadzenie innowacyjnych metod uprawy kakao oraz zwiększenie dochodów i poprawę jakości życia zajmujących się nią społeczności. Pomoże też przeciwdziałać negatywnym zjawiskom społecznym i środowiskowym
Program Cocoa Life objął do tej pory ponad 200 tys. rolników z krajów takich jak Ghana, Wybrzeże Kości Słoniowej czy Dominikana, a liczba ta wkrótce wzrośnie do 300 tys.
– Wierzymy, że nasze zaangażowanie przyniesie wymierny efekt. Jednocześnie wzywamy branżę, rządy i organizacje pozarządowe do wspólnego wysiłku, by zmaksymalizować skalę pozytywnych i trwałych zmian w zakresie uprawy kakao – mówi Dirk Van de Put, CEO Mondelez International.
Zrównoważony rozwój jest jednym z czterech filarów długoterminowej strategii firmy Mondelez International. Program Cocoa Life od 10 lat stanowi istotny element jego praktycznej realizacji.
Mondelez podaje, że środki w wysokości 400 mln dolarów zainwestowane do końca 2022 r. umożliwiły m.in. zwiększenie zrównoważonej produkcji kakao oraz wzrost dochodów netto rolników o ok. 15% w Ghanie i ok. 33% na Wybrzeżu Kości Słoniowej.
Transza 600 mln dolarów, które w ramach nowej fazy programu zostaną wydane do 2030 r., ma pomóc w profesjonalizacji upraw kakao, przyspieszeniu innowacji, w tym wprowadzaniu modeli uprawy odpornych na zmiany klimatu. Ponadto środki te zostaną przeznaczone na rozwiązania zapobiegające pracy dzieci i wylesianiu oraz na edukację w społecznościach uprawiających kakao. Docelowo program obejmie 300 tysięcy rolników i ich rodzin.
Cocoa Life to globalny program Mondelez International na rzecz zrównoważonego rozwoju upraw kakao. Inicjatywa służy przede wszystkim kompleksowemu wsparciu plantatorów kakao i ich społeczności w mierzeniu się z wyzwaniami takimi jak zmiana klimatu, nierówność płci, ubóstwo i praca dzieci.
Mondelez podkreśla, że Cocoa Life wspiera rolników z sześciu krajów, gdzie uprawia się kakao: Ghanie, Wybrzeżu Kości Słoniowej, Indonezji, Dominikanie, Indiach i Brazylii. Działania te są prowadzone we współpracy z organizacjami pozarządowymi, rządami, partnerami, farmerami i innymi podmiotami. Ich celem jest opracowanie systemowych rozwiązań, które przekształcą uprawę kakao w bardziej zrównoważony biznes, wzmocnią społeczności oraz pozwolą chronić lasy i przywracać je do stanu pierwotnego.
Mondelez International jest globalnym liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków. Firma z przychodami w wysokości około 29 mld dol. w 2021 r. to właściciel marek, takich jak m.in. ciastka Oreo, belVita i LU, czekolady Cadbury Dairy Milk, Milka i Tablerone, cukierki Sour Patch Kids czy guma do żucia Trident.
W Polsce Mondelez jest obecna od 30 lat (ale pod nazwą Mondelez funkcjonuje od 2013 r.) Zatrudnia ponad 5600 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce markami: czekolady Milka, Toblerone i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, rogaliki i przekąski 7 Days oraz cukierki i gumy Halls.