Warszawa, 31.10.2022 (ISBnews) – Liczba sklepów w Polsce wzrosła o 3,5% r/r i wyniosła ponad 331 tys. w 2021 roku; były one prowadzone przez ok. 265 tys. przedsiębiorstw, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS).
“Na koniec 2021 r. szacowana liczba sklepów w Polsce wyniosła 331 tys. i była o 3,5% (o 11,1 tys.) wyższa niż przed rokiem, natomiast powierzchnia sprzedażowa sklepów zwiększyła się o 2,5% i stanowiła wielkość ok. 38 117,8 tys. m2. Liczba 331 tys. sklepów prowadzona była przez ok. 265 tys. przedsiębiorstw” – czytamy w raporcie “Rynek wewnętrzny w 2021 r.”
“W porównaniu z poprzednim rokiem największy procentowy przyrost powierzchni sprzedażowej odnotowano w sklepach o wielkości 400-999 m2 (o 8,8%). Nieco niższy wzrost powierzchni miał miejsce w sklepach z przedziału: 1000-1 999 m2 (o 5,3%) oraz 2000-2 499 m2 (o 4,1%). Niewiele wzrosła powierzchnia sprzedażowa w sklepach o wielkości 2 500 m2 i powyżej oraz 100-399 m2 – odpowiednio o 1,9% i 1,3%. Natomiast w najmniejszych sklepach, czyli tych o wielkości 99 m2 i poniżej, zaobserwowano nieznaczny spadek powierzchni sprzedażowej – o 0,7%” – czytamy dalej.
Na koniec 2021 r. szacowana liczba stacji paliw wyniosła 8 128 i była o 0,1% wyższa niż w roku poprzednim, podał także Urząd.
“W układzie regionalnym największe zagęszczenie stacji paliw nadal występuje w województwie śląskim – w roku 2021 było to 66 obiektów na 1000 km2 powierzchni. Najniższy wskaźnik zaobserwowano w województwie warmińsko-mazurskim, gdzie było to 11 obiektów, podczas gdy średnia dla Polski wyniosła 26 stacji paliw na 1000 km 2 powierzchni i w porównaniu z rokiem poprzednim nie uległa zmianie” – napisano także w materiale.
(ISBnews)