CI Games planuje nowe IP ‘Scorpio’ w aktualizacji strategii, liczy na lepsze wyniki w 2023

Warszawa, 24.10.2022 (ISBnews) – CI Games planuje w zaktualizowanej strategii rozwoju do 2027 r. m.in. nowe IP – “Projekt Scorpio” oraz wydawanie 1-3 tytułów rocznie przez spółkę zależną United Label, podało CI Games. Celem planowanych zmian jest poprawa wyników finansowych począwszy od 2023 r.

“15 lat po debiucie na głównym rynku GPW w Warszawie zaktualizowaliśmy założenia dalszego rozwoju CI Games na kolejnych 5 lat. Zmiany, które wprowadzamy, mają spowodować dalszy dynamiczny rozwój grupy, jeszcze bardziej wzmocnić nasz globalny zespół i istniejące serie naszych gier oraz wprowadzić do sprzedaży nowe IP. Konsekwencją tych działań powinny być coraz lepsze wyniki finansowe już w 2023” – powiedział prezes CI Games Marek Tymiński, cytowany w komunikacie.

Spółka zaprezentowała plany nowego projektu “Scorpio” – taktycznej strzelaniny PvE dla wielu graczy. Studio Underdog zajmie się przygotowaniem rozgrywki i rozwiązań gry jako usługi.

Kolejnym filarem działalności CI Games są gry action-RPG. Spółka widzi ogromny potencjał w tym gatunku i poprzez wewnętrzne studio HEXWORKS chce kontynuować tworzenie ambitnych światów RPG z coraz większym wzrostem grupy graczy.

“W 2023 roku ukaże się ‘Lords of The Fallen’

* Mocno rozpoznawalna na rynku marka – ‘Lords of the Fallen’ (2014) – w gatunku Fantasy RPG

* Ponad 10 milionów graczy we franczyzie

* Pełny reboot w celu poszerzenia grona odbiorców, usuwający potencjalną barierę wejścia dla nowych graczy” – czytamy w prezentacji strategii.

Ujawnienie rozgrywki zapowiedziano “pod koniec 2022 roku”.

CI Games pracuje jednocześnie nad nowym IP z gatunku Survival. Project “Survive” powstaje przy użyciu silnika UnrealEngine 5. Nad tytułem pracuje zespół kreatywny CI Games wraz z zewnętrznym studiem – Batfields.

“Współpracując z zewnętrznym studiem Batfields, nasi liderzy kreatywni, techniczni i projektowi kształtują grę, która ma:

* Atrakcyjna komercyjnie tematyka z unikalnymi punktami różnicy dla gatunku,

* Wszystkie elementy, które wiemy, że spodobają się szerokiej publiczności,

* Koncept, który silnie pozycjonuje nas, by konkurować z franczyzą ‘The Forest’ oraz ‘Green Hell'” – czytamy dalej w prezentacji.

Kolejnym filarem CI Games pozostaje seria “Sniper Ghost Warrior”. Dotychczasowe odsłony sprzedały się w liczbie 13 mln kopii. Spółka zapowiedziała kolejną część “SGW”, która będzie realizowana wraz z zewnętrznym partnerem odpowiedzialnym za koprodukcję gry. Unowocześniona wizja nowego projektu ma zwiększyć grono jego odbiorców.

W aktualizacji strategii zapowiedziano również wykorzystanie infrastruktury CI Games w celu udostępnienia wysokiej jakości tytułów niezależnych szerszej publiczności poprzez United Label – wydawnicze ramię CI Games (91% udziałów), które współpracuje z mniejszymi deweloperami.

“Wszystkie trzy wydane do tej pory gry – ‘Eldest Souls’, ‘Tails of Iron’ i nominowane do nagrody BAFTA – ‘Röki’ – przyniosły bardzo dobry zwrot z inwestycji i zdobyły uznanie wśród krytyków. W zaktualizowanej strategii rola United Label nie zmieni się istotnie. Studio będzie nadal identyfikować silne IP i wydawać od jednego do trzech ambitnych tytułów rocznie” – napisano w komunikacie.

W oparciu o istniejącą technologie długoterminowym celem CI Games jest poszerzenie portfolio o nowe gry z różnych gatunków.

“Jednocześnie firma planuje współpracę z partnerami zewnętrznymi, aby wykorzystując wspólne doświadczenia, dywersyfikować swoją działalność o nowe obszary rozrywki. Spółka planuje adaptację kluczowych IP na nowe formaty, w tym gry mobilne, VR oraz film i TV. Jednocześnie CI Games rozważa potencjalne tworzenie i wydawanie gier opartych o uznane, popularne IP” – czytamy dalej w komunikacie.

“W ciągu ostatnich trzech lat CI Games przeszło poważną zmianę, przekształcając się z firmy działającej w Polsce w dewelopera i wydawcę o prawdziwie ogólnoeuropejskiej strukturze zarządzania i zespołu. Dzięki naszej globalnej strategii i planom jeszcze mocniej koncentrujemy się na najwyższej jakości w grach na konsole i komputery PC. Jednocześnie rozszerzamy nasze działania na segment Gaas oraz chcemy, w jak największym stopniu, monetyzować nasze IP, kompetencje i doświadczenie zarówno na nowych formatach rozgrywki, jak i na obecnych” – podsumował Tymiński.

CI Games to producent i dystrybutor gier komputerowych, notowany na GPW od 2007 r. (początkowo jako City Interactive).

(ISBnews)