Pepco zwiększy liczbę sklepów Pepco i podwoi sieć Dealz

Grupa Pepco do końca 2023 r. przeprowadzi pełną metamorfozę większości sklepów Pepco w Polsce i w Europie. W 2023 r. Grupa będzie otwierać kolejne sklepy Pepco w Polsce i podwoi liczbę sklepów Dealz. W Europie w 2023 r. otworzy łącznie 550 sklepów pod markami Pepco, Poundland i Dealz, a na inwestycje wyda 350-400 mln euro

– Obecnie w Polsce jest blisko 1200 sklepów i liczba ta będzie rosnąć (…). Wydatki inwestycyjne Grupy Pepco wzrosną do 350-400 mln euro, a inwestycje te zostaną sfinansowane dzięki stałym działaniom wewnętrznym zmierzającym do powtarzalnych oszczędności w zakresie przepływów pieniężnych z działalności – mówi portalowi ISBiznes.pl Katarzyna Wilczewska, corporate communication manager Pepco.

Grupa Pepco posiada obecnie około 3900 sklepów zlokalizowanych w 19 krajach, w tym Wielkiej Brytanii, Irlandii, Hiszpanii oraz regionie Europy Środkowo-wschodniej i zatrudnia ok. 41 000 osób.

– W roku finansowym 2023 planujemy też wejście marki Pepco na nowe rynki – do Portugalii oraz Bośni i Hercegowiny, po tym jak niedawno uruchomiliśmy pierwszy sklep w Grecji, a wcześniej w tym roku także sklepy w Niemczech. Stale poprawiamy jakość naszej działalności. W tym roku zmodernizowaliśmy 727 placówek (598 Pepco, 129 Poundland w Wielkiej Brytanii), co przyczynia się do wzrostu sprzedaży LFL, osiągnięcia ekonomii skali i poszerzenia oferty dla naszych klientów. Biorąc pod uwagę jak bardzo rentowne są nasze sklepy, zdecydowaliśmy o przyspieszeniu programu rozbudowy sieci placówek. Będziemy też zwiększać naszą obecność w Europie Zachodniej i kontynuować program modernizacji sklepów – mówi Katarzyna Wilczewska.

Nowy format sklepów Pepco został wprowadzony na pierwszym etapie testowo w 16. wrocławskich sklepach Pepco, a następnie zmodernizowanych zostało 46 sklepów na terenie Warszawy. Równocześnie w nowym brandingu otwierane są wszystkie nowe lokalizacje sieci, która prowadzi dynamiczną ekspansję w Polsce i Europie. Istniejące sklepy Pepco będą modernizowane przez kolejne trzy lata. Polska, gdzie mieści się najwięcej sklepów będzie pierwszą na starcie tego procesu, dołączą do niej także Czechy, Rumunia, Słowacja i Węgry. Do końca 2023 r. planowane są metamorfozy 1800 lokalizacji, a w kolejnych dwóch latach nowy wygląd zyskają już wszystkie sklepy Pepco w całej Europie.

– Projekt modernizacji i przebudowy sklepów objął do tej pory w całości placówki wrocławskie i warszawskie. Od roku wszystkie nowo otwierane sklepy, w całej Europie uruchamiamy już w odmienionym formacie i nowym brandingu – mówi ISBiznes.pl Katarzyna Wilczewska.

– Druga faza projektu rozpocznie się w styczniu i w Polsce obejmie 670 lokalizacji w roku 2023 i kolejne 450 w 2024 r. W tym samym czasie przebudowy odbywać będą się w krajach gdzie Pepco jest obecne najdłużej: w Czechach, Słowacji, Rumunii i na Węgrzech. W roku 2023 całkowitą metamorfozę przejdzie około 1500 sklepów Pepco. A w ciągu 2 kolejnych lat przebudujemy wszystkie sklepy działające w dotychczasowym formacie, w całej Europie – dodaje.

Modernizacja i rebranding sklepów Pepco

Pierwsze polskie lokalizacje w zmienionej wersji można odwiedzić już m.in. we Wrocławiu i w Warszawie oraz tam, gdzie otwierane są nowe sklepy sieci. Zmiany obejmują nowy branding, nawigację i komunikację w sklepie oraz przearanżowany jego layout i nowe linie produktowe.

– Przed nami niezwykle intensywny czas rozwoju. W tym roku finansowym to będzie około 500 nowych sklepów Pepco w Europie, czyli średnio ponad jedno nowe otwarcie dziennie. Do tego dochodzą przebudowy już istniejących placówek, w ramach naszego programu New Look w Polsce, gdzie mieści się najwięcej naszych sklepów, a także w Czechach, Rumunii, na Słowacji i na Węgrzech. Do końca 2023 roku planujemy metamorfozy 1800 lokalizacji, a w kolejnych dwóch latach nowy wygląd zyskają już wszystkie nasze sklepy w całej Europie – mówi Aleksandr Cikaidze, Pepco Retail Director.

W zmodernizowanych sklepach Pepco powierzchnia sprzedażowa zwiększyła się średnio o ponad 14 m.kw m. in. dzięki zmniejszeniu części magazynowej. Umożliwiło to pełniejsze wyeksponowanie asortymentu sieci i przełożyło się na zwiększenie średnio o 15% liczby produktów. Obecna oferta Pepco składa się z około 40 grup asortymentowych i 500 kategorii. Jest ona regularnie odświeżana i ulepszana o 250 nowych produktów każdego tygodnia i 80 nowych kolekcji sezonowych

Wszystkie modernizowane sklepy przechodzą rebranding. Zmienione zostało również logo sieci, które jest teraz bardziej nowoczesne. Nowości w sklepach Pepco związane są także z realizacją strategii ESG firmy, w ramach której konsekwentnie ogranicza ona wpływ swojej działalności na środowisko naturalne. I tak na przykład, wszystkie sklepy Pepco w Europie są wyposażone w energooszczędne oświetlenie ledowe.

Grupa Pepco podwoi liczbę sklepów Dealz w Polsce

Grupa Pepco ogładza też plany podwojenia liczby swoich sklepów w Polsce – do poziomu około 340 do końca 2023 r. Na początku przyszłego roku Dealz planuje też otwarcie w Polsce Centrum Dystrybucyjnego, które pomoże w realizacji planów rozwojowych.

Na koniec III kw br. grupa miała 170 sklepów Dealz w Polsce, co potwierdza silną pozycję po blisko 5 latach od uruchomienia pierwszego polskiego sklepu. Dealz skupia się na sprzedaży produktów sektora FMCG w tym kategorii spożywczych i drogeryjnych. Pozostała cześć oferty to produkty przemysłowe: m.in. artykuły dekoracyjne, wyposażenia domu czy zabawki.

– Dotychczasowy rozwój w Polsce pozwolił wypracować model sklepu jeszcze bardziej dopasowanego do rodzimego rynku i oczekiwań polskich klientów, ale na tym nie koniec. Będziemy inwestować w rozwój sieci, by zrealizować ambitny plan otwarć ponad 1000 sklepów Dealz w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej – mówi Marcin Langowski, CEO w Dealz Poland.

W ciągu najbliższych miesięcy sieć Dealz ma w planach wprowadzenie w Polsce programu modernizacji obejmującego optymalizację asortymentu i przestrzeni sklepowej oraz wprowadzenie nowych rozwiązań technologicznych. Ciągłej optymalizacji poddawany jest też łańcuch dostaw, a jednym z kluczowych elementów rozwoju w tym obszarze, będzie otwarcie nowego magazynu w centralnej Polsce już na początku przyszłego roku. Przyspieszony plan ekspansji możliwy jest dzięki silnej pozycji całej grupy Pepco, której celem strategicznym jest rozwój dwóch formatów w Europie Środkowo-Wschodniej: Pepco oraz Dealz.