Klienci PKO BPprzeprowadzili 15 mln rozmów z voicebotami

Warszawa, 19.10.2022 (ISBnews) – Klienci PKO Banku Polskiego przeprowadzili 15 mln rozmów z bankową sztuczną inteligencją, a rozmowy trwały łącznie 190 tys. godzin, podał bank. Asystent głosowy w aplikacji mobilnej IKO przeprowadził ponad 2,15 mln z tych rozmów.

Ponad 6 mln klientów PKO Banku Polskiego rozmawiało z bankowymi voicebotami już ponad 15 mln razy. W PKO Banku Polskim działa obecnie 14 botów konwersacyjnych, wykorzystujących sztuczną inteligencję, najstarszy z nich pracuje już ponad 2,5 roku, podał bank

“PKO Bank Polski jako lider technologiczny polskiego sektora finansowego coraz szerzej wykorzystuje voiceboty, zgodnie z potrzebami i wymaganiami klientów. Zarówno asystent głosowy w naszej aplikacji mobilnej IKO, jak i voiceboty na infoliniach to rozwiązania, które będziemy tak rozbudowywać, by stały się ważnymi elementami rozwoju największego polskiego banku w najbliższych latach” – powiedziała dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO BP Katarzyna Dziwulska, cytowana w komunikacie.

Najczęściej wykorzystywany jest bot zajmujący się kierowaniem połączeń przychodzących na infolinię – zastępuje interaktywne menu głosowe. Rozmawia na prawie 100 różnych tematów, a rozumie ich 280 i przeprowadził już łącznie 8 mln rozmów; obecnie co miesiąc prowadzi 500 tys. konwersacji, podano w materiale. 

Użytkownicy aplikacji mobilnej IKO chętnie korzystają z asystenta głosowego, który działa w od ponad dwóch lat.

“Od momentu uruchomienia przeprowadził już 2,15 mln rozmów z klientami, obecnie jest to 150 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też 4,15 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 320 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym. Asystent ma prawie 800 tys. unikalnych użytkowników” – czytamy w komunikacie.

“Od roku asystent głosowy umożliwia skorzystanie z narzędzi służących do analizy i zarządzania finansami osobistymi. Te funkcje dają klientom możliwość przeglądu wydatków oraz podsumowania oszczędności. Pierwsza funkcja umożliwia sprawdzenie, ile wydają na: zobowiązania kredytowe, płatności kartą, przelewy wychodzące, wypłaty z bankomatów i pozostałe płatności. Druga informuje, jak kształtuje się stan oszczędności na koncie” – czytamy również.

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW. Aktywa razem banku wyniosły 418,09 mld zł na koniec 2021 r.

(ISBnews)