Heineken otwiera największy browar w Azji Płd-Wsch.

Heineken otworzył w Wietnamie największy browar w Azji Południowo-Wschodniej. Browar Heineken Vietnam Vung Tau zajmujący obszar 40 hektarów w strefie przemysłowej My Xuan A, Phu My – Ba Ria, z roczną wydajnością 11 mln hektolitrów, jest największym ze wszystkich browarów w Azji Południowo-Wschodniej i najnowocześniejszym w grupie

Uroczyste otwarcie nastąpiło pod koniec września z udziałem m.in. wicepremiera Wietnamu Vu Duc Dam, a także prezesa grupy Heineken Dolf van den Brink oraz rodziny Heinekenów Pana i Pani de Carvalho-Heineken.

– W imieniu grupy Heineken chciałbym wyrazić, jak bardzo dumni jesteśmy z zespołów i kolegów pracujących nad rozwojem Vung Tau do 11 mln hektolitrów i dziękujemy wszystkich: władzom, dostawcom, partnerom biznesowym i klientom, którzy stali ramię w ramię z nami, by go przywrócić do świetności. Poziom pasji, poziom odporności i zwycięski duch są cechami unikalnymi dla Wietnamu – mówił prezes grupy Heineken, Dolf Van Den Brink.

Browar został przejęty przez Heineken Vietnam w 2017 r. i od tego czasu przeszedł wiele inwestycji, zwiększając swoją wydajność ponad 36 razy w ciągu ostatnich 5 lat. W ten sposób stał się obecnie najnowocześniejszym, zautomatyzowanym i zrównoważonym browarem.

– Jako jedno z pierwszych przedsiębiorstw FDI (Bezpośrednich Inwestycji Zagranicznych – BIZ – przyp. red.) w Wietnamie, Heineken Vietnam jest też jednym z tych co osiągnęli największy sukces do tej pory. Firma, z 6 browarami w całym Wietnamie, konsekwentnie plasuje się w czołówce płatników do budżetu państwa i jest jednym z liderów zrównoważonego rozwoju – z ambitną wizją zerowej emisji netto, sprawiedliwego świata i odpowiedzialnego picia – powiedział Vu Duc Dam, wicepremier Wietnamu.

Browar Heineken Vietnam Vung Tau to przykładowy biznes BIZ w prowincji Ba Ria Vung Tau, ponieważ efekt domina tego projektu jest odczuwalny nie tylko w strefie My Xuan. Browar i tworzony przez niego ekosystem biznesowy stały się dla nas mocnym punktem, ponieważ kontynuujemy promocję prowincji Ba Ria Vung Tau jako atrakcyjnego regionu i destynacji BIZ – dodał.

Heineken Vung Tau – najnowocześniejszy browar

Browar Vung Tau w dużej mierze zautomatyzował wszystkie swoje procesy w produkcji piwa – od dostaw surowca, warzenia, filtracji po dostawę do pakowania – co czyni go najbardziej efektywnym browarem Heineken na świecie. W hali pakującej, co druga linia do puszkowania – każda napełniająca 130 000 puszek na godzinę – jest obsługiwana przez zaledwie pięciu techników. Cztery ekstra-szybkie linie puszkowania w browarze Vung Tau, które mogą w sumie napełnić 12 mln puszek dziennie, należą do najszybszych ze wszystkich browarów Heinekena na świecie.

Browar jest też uważany za centrum innowacji Heineken Vietnam. Od momentu przejęcia wyprodukował już 7 nowości. To w browarze Vung Tau powstały niektóre z najnowszych innowacji, w tym cydru Strongbow, Tiger Platinum, Edelweiss czy Heineken 0.0.

Zielony browar z ambitną wizją zrównoważonego rozwoju

Browar Vung Tau jest zbudowany z jasną „zieloną” wizją. Browar zajmuje powierzchnię 40 ha, z czego ponad 10 ha (27%) zostało zaplanowano pod ogrody i tereny zielone. Browar cieszy się naturalnym oświetleniem i rozwiązaniami wentylacyjnymi. Dzięki 615 przezroczystym kopułom zainstalowanym na szczytach budynków, naturalne światło i świeże powietrze wpada do browaru i pomaga zmniejszyć całkowite zużycie energii.

Od momentu przejęcia browar ograniczył zużycie energii niemal o połowę (48%) w przeliczeniu na hektolitr. Obecnie 97% zapotrzebowania na energię cieplną pochodzi z elektrowni na biomasę znajdującej się po drugiej stronie ulicy w strefie przemysłowej My Xuan. Z myślą o przyszłości i zgodnie z wizją zrównoważonego rozwoju Heineken Vietnam 2025, browar ma ambitny plan wdrożenia odnawialnej energii elektrycznej.

Vung Tau jest również najbardziej oszczędnym w wodę ze wszystkich browarów Heineken w regionie Azji i Pacyfiku. Do wyprodukowania jednego litra piwa browar zużywa tylko 2,32 litra wody (wliczając wodę, którą zawiera piwo). Po procesie warzenia ścieki w browarze Vung Tau są oczyszczane do klasy A, a 8% wody jest odzyskiwane i wykorzystywane do celów czyszczenia w browarze. W browarze Vung Tau cyrkularność jest stosowana nie tylko w przypadku wody – w rzeczywistości wszystkie odpady i produkty uboczne wracają do łańcucha dostaw – poprzez ponowne użycie, recykling i upcykling. Browar wysyła zero odpadów na wysypisko.

Rozwój wraz z lokalną społecznością

W ciągu ostatnich 5 lat browar Heineken Vietnam Vung Tau utworzył ekosystem biznesowy, wokół którego skupia się ponad 46 firm w My Xuan i pośrednio wspiera lokalnie ponad 200 miejsc pracy poza browarem. W szczytowym okresie swojej ekspansji browar stworzył około 1000 miejsc pracy, od projektowania i budowy po inżynierię i ogrodnictwo.

Browar jest też jednym z 3 największych płatników budżetu poprzez podatki w prowincji Ba Ria – Vung Tau i odgrywa aktywną rolę w budowaniu bardziej ekologicznej i silniejszej społeczności lokalnej.