Warszawa, 08.09.2022 (ISBnews/ ISBiznes.pl) – Grupa Ambra przeprowadziła w tym roku dwie rundy podwyżek cen swoich produktów – na początku roku i od czerwca do sierpnia – ale nie planuje już kolejnego podnoszenia cen w tym roku, poinformował w rozmowie z ISBiznes.pl prezes Robert Ogór.
“Odnotowaliśmy znaczące dwucyfrowe wzrosty kosztów, co spowodowało konieczność podwyżki cen na rynku winiarskim. Ambra podniosła ceny dwukrotnie – na początku tego roku i teraz od czerwca do końca sierpnia wprowadziliśmy drugą podwyżkę. Jest to spowodowane eksplozją cen m.in. nośników energii, opakowań szklanych, a z drugiej strony ograniczeniem podaży szkła przez wojnę w Ukrainie oraz częściowo zniszczone i sparaliżowane zakłady, co przesunęło popyt do hut w Unii Europejskiej” – powiedział Ogór w rozmowie z ISBiznes.pl.
Ambra boryka się więc z typowymi dla wszystkich firm dzisiaj problemami galopujących kosztów oraz dostępności surowców i materiałów do produkcji. Jak wskazał, pod tym względem sytuacja branży winiarskiej nie jest lepsza ani nie różni się od sytuacji innych branż spożywczych w Polsce.
“W tym roku już zakończyliśmy proces podwyżek cen i zmierzamy wprost do okresu świątecznego, dlatego produkujemy już pełną parą i po wprowadzonych podwyżkach cen możemy skupić się już na budowaniu rynkowych celów sezonowych, no i staramy się, aby nasze plany i działania odzwierciedliły się w zadowalających wynikach” – dodał prezes.
Ze względu na zmienność sytuacji, nie zadeklarował polityki cenowej na przyszły rok.
“Sytuacja jest bardzo dynamiczna i nigdy jeszcze taka nie była, więc na pewno będziemy reagować na bieżąco, jednak na razie każdy myśli 2-3 miesiące do przodu. My mamy zaplanowane wszystko do sezonu świątecznego, a podwyżki komunikujemy z pewnym wyprzedzeniem z uwagi na charakter umów handlowych” – powiedział Ogór.
Ambra to największy w Polsce producent, importer i dystrybutor win. Spółka jest notowana na GPW od połowy 2005 roku.
Barbara Woźniak
(ISBnews/ ISBiznes.pl)