Deni Cler z Grupy VRG chce utrzymać 15% udziału e-commerce w sprzedaży w tym roku – wywiad

Warszawa, 02.09.2022 (ISBnews/ ISBnews.TV) – Deni Cler – z Grupy VRG – będzie dalej rozwijać sprzedaż e-commerce z celem 15% udziału w sprzedaży na ten rok, poinformowała ISBnews.TV prezes DCG – właściciela marki Deni Cler – Iwona Kossmann. Podkreśliła, że pomimo trudnej sytuacji makroekonomicznej, Deni Cler nie stosuje obecnie dużych podwyżek cen.

“Nasz e-commerce rośnie i na koniec zeszłego roku stanowił 15% wartości całej sprzedaży, co było zgodne z naszym planem. Taki sam cel mamy na ten rok, gdyż wzrosty r/r są powyżej 20%, ale od całej bazy będzie to 15% sprzedaży poprzez e-commerce” – powiedziała Kossmann w rozmowie z ISBnews.TV.

W II kw. 2022 przychody marki Deni Cler wzrosły o 32,2% r/r do 13,3 mln zł. Internet wygenerował w tym okresie 1,4 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 5,9% r/r, jak podano w prezentacji wynikowej Grupy CRG, do której należy Deni Cler.

Podkreśliła, że w kanale sprzedaży online ważne są market place’y, gdzie marka zamierza poszerzać swoją obecność.

“Bardzo ważne są market-place’y, które pokazują, że waga kanałów innych niż nasze własne będzie rosła. Zalando sprzedaje wiele marek – również premium, prestiżowych, tak jak Deni Cler i jego sprzedaż rośnie również u nas. […] Myślę, że będzie to trend, który będziemy kontynuować w kolejnych latach” – dodała prezes.

Wskazała, że w obecnych warunkach słabnącej siły nabywczej konsumentów, spowodowanej wysoką inflacją Deni Cler w polityce cenowej nie stosuje dużych podwyżek cenowych.

“Mamy świadomość obecnej sytuacji makroekonomicznej, tego, co się dzieje na rynku z inflacją, podwyżkami cen, co ma oczywiście wpływ na nasze ceny, które ulegają małej modyfikacji, ale nie są to zasadnicze podwyżki cenowe” – powiedziała Kossmann.

Podkreśliła, że ESG jest bardzo ważne dla marki Deni Cler, reprezentującej slow fashion.

“Od prawie 50 lat korzysta z najwyższej jakości materiałów, które są degradowalne. To jest podstawa naszego działania, by spośród swoich dostawców selekcjonować tych, którzy przestrzegają bycia przyjaznym dla środowiska” – stwierdziła prezes.

Właścicielem wywodzącej się z Mediolanu marki Deni Cler jest DCG S.A. z siedzibą w Warszawie – spółka zależna Grupy VRG. W 1972 r. otwarto pierwszą fabrykę, a potem pierwszy salon w Mediolanie. Od 1991 r. marka jest obecna w Polsce.

VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji “operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2020 r. wyniosły ok. 853 mln zł. Spółka jest notowana na GPW od 1993 r.

Renata Oljasz

(ISBnews/ ISBnews.TV)