Rekordowa frekwencja w pociągach PKP Intercity

Materiały prasowe

Oferta przewoźnika zyskała uznanie klientów, co potwierdza systematycznie rosnąca frekwencja. Lipiec okazał się, po czerwcu i maju, kolejnym miesiącem rekordowych wyników przewozowych PKP Intercity. Tegoroczne zainteresowanie ofertą przewoźnika po pierwszych siedmiu miesiącach roku jest prawie dwa razy większe niż w 2021 r.

Od stycznia do lipca br. pociągi PKP Intercity wybrało już ponad 32 mln osób. To ponad 15 mln więcej (90%) niż w tym samym czasie w ubiegłym roku – wówczas po 7 miesiącach było 16,8 mln pasażerów. To także 16% lepszy wynik niż w analogicznym okresie rekordowego do tej pory 2019 r. W samym lipcu było to 6,5 mln osób. To o 46% więcej niż w lipcu ubiegłego roku (4,43 mln pasażerów) i 34% w stosunku do lipca 2019 r. (4,8 mln pasażerów) – ostatnich wakacji przed pandemicznymi ograniczeniami.

Aby zapewnić jak najwięcej dodatkowych miejsc w pociągach, od 1 do 31 lipca 710 pociągów zostało wzmocnionych 1049 wagonami. Dzięki monitoringowi zainteresowania, tam gdzie tylko było to możliwe, PKP Intercity mogło wzmacniać pociągi dodatkowymi wagonami.

– Takie wyniki budzą naszą radość – codzienna praca całej spółki daje efekty i satysfakcję. Polacy chętnie wracają na kolej, po okresie pandemicznych obostrzeń – więcej podróżują pociągami i przyczyniają się do ograniczania emisji CO2. Rekordy przewozowe udowadniają również słuszność intensywnych inwestycji w kolej, która musi być przygotowana na obsługę coraz większej liczby pasażerów – mówi Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Blisko milion podróżnych skorzystał z nowej oferty

Wpływ na wzrostowy trend miało wprowadzenie z początkiem lipca nowej oferty promocyjnej Taniej z Bliskimi, która spotkała się z dużym zainteresowaniem podróżnych. Dzięki niej podróżujący w grupach od 2 do 6 osób, pociągami kategorii IC oraz TLK otrzymują 30% zniżki na wszystkie bilety. Co istotne, promocja ta łączy się z ulgami ustawowymi, osoby posiadające np. ulgę studencką mogą skorzystać z mocno obniżonej ceny za przejazd. Dzięki temu oferta przewoźnika zyskała na konkurencyjności w stosunku do grupowych przejazdów samochodami, gdzie koszty benzyny rozkładają się pomiędzy podróżnych. Potwierdzeniem są wysokie wyniki sprzedaży biletów w ramach oferty Taniej z Bliskimi – tylko w lipcu zakupiono bilety dla blisko miliona podróżnych. 

Odpowiadamy na potrzeby naszych pasażerów. Do niedawna podróż 4 osób samochodem była bardziej opłacalna niż przejazd pociągiem kategorii ekonomicznej. Wprowadzając ofertę „Taniej z Bliskimi” dołożyliśmy naszą cegiełkę do rządowej tarczy antyinflacyjnej, zapewniając Polakom konkurencyjny, wygodny i ekologiczny środek transportu na wakacyjny wypoczynek. Oferta ta spotkała się z ogromnym zainteresowaniem. Tegoroczny sezon letni jest dla nas rekordowy, wprowadzamy wiele zmian ofertowych i taborowych, ale to nie koniec. Wkrótce ogłosimy kolejne udogodnienia w zakupie biletów – dodaje Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity. Nie można też pominąć rekordowej liczby połączeń obsługiwanych przez PKP Intercity – w te wakacje to średnio aż 436 pociągów dziennie, które zapewniają dojazd do 414 miast
i miejscowości.