Agora oczekuje efektów transformacji biznesowej Yieldbird w przyszłym roku

Warszawa, 12.08.2022 (ISBnews) – Agora spodziewa się efektów transformacji biznesowej swojej spółki Yieldbird w wynikach finansowych w przyszłym roku na poziomie zwiększonej marży ze sprzedaży. Natomiast na poziomie EBITDA rezultaty mają być widoczne w ciągu 2 lat, poinformował prezes Agory Bartosz Hojka.

“Yieldbird jest po zmianie struktury klientów i skupieniu się na marżowych partnerach. Spółka przekształca się w firmę stricte produktową. To jest koniecznie, by zapewnić jej dalszy szybki wzrost i dostosować do wymogów rynku w obecnych warunkach. Wydawcy oczekują od firm, jak Yieldbird narzędzi, które pomogą im efektywnie samemu zarządzać powierzchnią reklamową, a w coraz mniejszym stopniu oczekują outsourcingu obsługi monetyzacji, a to był do tej pory główny obszar działalności spółki. Jest to trend globalny” – powiedział Hojka podczas wideokonferencji.

W jego ocenie, Yieldbird jest na tę zmianę przygotowany. Prezes Agory wskazał, że od dawna w swojej działalności spółka wykorzystuje stworzoną wewnętrznie technologię, która na początku pomagała w pracy zespołowi obsługi klienta, a obecnie stanowi trzon portfolio oferowanego klientom.

“W związku z intensywnymi inwestycjami, głównie w zespół niezbędny do rozwoju produktów i sprzedaży/marketingu na rynkach zagranicznych rentowność tej spółki w 2022 i 2023 będzie istotnie poniżej historycznych poziomów. Efekty transformacji w firmę produktową i inwestycji globalnych spodziewamy się zobaczyć w wynikach spółki w przyszłym roku na poziomie zwiększonej marzy ze sprzedaży. Natomiast na poziomie EBITDA te rezultaty zobaczymy w ciągu 2 lat” – dodał Hojka.

W II kwartale 2022 r. zespół spółki Yieldbird pracował nad dalszą transformacją modelu biznesowego przedsiębiorstwa z usługowego na oferujące produkty. W rezultacie działań zapoczątkowanych we wcześniejszych okresach w portfolio Yieldbirda obecnie znajduje się pięć autorskich produktów oraz dwie usługi – jedna związana z bezpośrednią sprzedażą powierzchni reklamowej, a druga z doradztwem w zakresie monetyzacji powierzchni. Rozpoczęły się również prace nad kolejnymi rozwiązaniami m.in. platformą dla klientów ułatwiającą zmianę ustawień produktów, monitorowanie wyników ich działania czy testowanie nowych produktów. Trwa też projekt poprawy efektywności procesu sprzedażowego oraz marketingowego, który już przynosi pierwsze pozytywne efekty. Z sukcesem zakończył się także etap testowy produktu PriceGenius, wskazała Agora w raporcie kwartalnym.

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą “Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.

(ISBnews)