Warszawa, 04.07.2022 (ISBnews) – Najważniejszym celem strategicznym Digital Network na lata 2022-2025 jest koncentracja działalności na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej, a także m.in. wzrost rentowności marży EBIT do 45% i rozpoczęcie wypłacania dywidend począwszy od zysku za 2022 rok, podała spółka. Digital Network ma być spółką holdingową, natomiast cele strategiczne będą realizowane przez spółkę zależną Screen Network.
"Najważniejszym celem strategicznym Digital Network SA jest koncentracja działalności na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej oraz maksymalizacja skali prowadzonego biznesu. Wymiernym efektem tych działań ma być wzrost sprzedaży czasu reklamowego w sieci nośników cyfrowych oraz wzrost wskaźnika wypełnienia pojemości (utylizacji) sieci ekranów z obecnych ok. 30% do minimum 70% w ciągu najbliższych 3 lat oraz wzrost rentowności marży EBIT do 45%" – czytamy w strategii.
Zarząd Digital Network zakłada w ciągu 3 najbliższych lat utrzymanie pozycji "zdecydowanego lidera" na rosnącym rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej, wzrost przychodów i poprawę wskaźników rentowności. Jako spółka z obszaru AdTech, Digital Network SA będzie inwestować w technologie takie jak formaty 3D, narzędzia Real Time Marketing oraz rozwijać tzw. programmatic, czyli zautomatyzowany system zakupu i sprzedaży powierzchni reklamowej, podano także.
Jednym z głównych celów strategicznych jest realizacja planu inwestycyjnego.
"Zakłada on rozbudowę obecnej infrastruktury reklamowej. Planowany jest wzrost pojemności sieci, jeśli chodzi o oferowany czas reklamowy na średniorocznym poziomie 10-15%. Plan przewiduje wzrost ilości ekranów klasy Super Size Screen, tworzenie nowych lokalizacji dla ekranów wielkoformatowych LED oraz jednoczesną wymianę obecnych nośników na bardziej energooszczędne. W planach jest też pozyskiwanie kolejnych strategicznych partnerów biznesowych dysponujących odpowiedniej wielkości sieciami sklepów lub punktów sprzedaży" – czytamy dalej.
Skala i tempo realizacji planu inwestycyjnego będzie uzależnione od możliwości pozyskania topowych lokalizacji w najbardziej atrakcyjnych punktach miast, które gwarantują odpowiedni poziom wykorzystania pojemności reklamowej nośników oraz wysoką marżę, zaznaczono.
"Celem strategicznym na lata 2022-2025 jest ponadto sprzedaż aktywów, niezwiązanych bezpośrednio z rynkiem cyfrowej reklamy zewnętrznej, oraz uproszczenie obecnej struktury grupy kapitałowej. Sprzedaż niezwiązana z rynkiem cyfrowej reklamy zewnętrznej stanowi niecałe 10% przychodów emitenta. Obejmuje obecnie usługi digital content realizowane przez popkulturowo-technologiczny portal naEkranie.pl oraz usługi dystrybucyjne i konsultingowe dla nadawców zagranicznych kanałów telewizyjnych oferowane przez Program Sp. z o. o. Obie działalności nie stanowią core działalności spółki, dlatego zostaną sprzedane, co pozwoli uprościć obecną strukturę grupy kapitałowej Digital Network SA" – napisano także w dokumencie.
Celem strategicznym Digital Network na lata 2022-2025 jest systematyczny wzrost kapitalizacji spółki oraz generowanie ponadprzeciętnego zwrotu z kapitału.
"Wypracowanie odpowiedniego poziomu marży zysku netto pozwoli na wypłatę dywidendy począwszy od podziału zysku za 2022 rok" – zapowiedziała także spółka.
Digital Network poinformował również, że na posiedzeniu rady nadzorczej 1 lipca br., na którym RN pozytywnie zaopiniowała strategię rozwoju spółki na lata 2022-2025, Wojciech Bieńkowski złożył rezygnację z funkcji prezesa zarządu. Rada nadzorcza zdecydowała, aby nie uzupełniać składu zarządu, który obecnie tworzą dwie osoby: Aneta Parafiniuk i Tomasz Misiak.
"W uzasadnieniu swojej decyzji rada nadzorcza stwierdziła, iż obecny skład zarządu spółki jest wystarczający do zarządzania Digital Network SA jako spółką holdingową. Natomiast cele strategiczne wskazane w strategii będą realizowane przez spółkę zależną Screen Network SA, która posiada zarząd o odpowiednich kompetencjach i doświadczeniu" – czytamy w komunikacie.
Zarząd Screen Network tworzą obecnie: Agnieszka Godlewska – prezes zarządu, Damian Rezner – członek zarządu ds. rozwoju i innowacji, Aneta Parafiniuk – członek zarządu ds. finansowych, a od czerwca także Maciej Paciorek, członek zarządu ds. sprzedaży.
"Maciej Paciorek to osoba z wieloletnim doświadczeniem branżowym, która przez ostatnie 4 lata była członkiem zarządu Ströer Polska, największej w Polsce firmy zajmującej się reklamą zewnętrzną" – podkreślono w komunikacie.
Digital Network (d. 4Fun Media) jest liderem rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej w Polsce. Poprzez swoją spółkę zależną Screen Network, zarządza największą w Polsce siecią ponad 20 tysięcy ekranów reklamowych LED, docierającą codziennie z przekazem reklamowym do 6,2 mln konsumentów.
(ISBnews)